Poți descărca aplicația:
Get it on App Store Get it on Google Play
Mai țineți minte MiG-41? Apar noi detalii despre armamentul viitorul avion de generația a 6-a al Rusiei care va „depăși limitele ingineriei aviatice”
Industrie de apărare
Data actualizării:
Data publicării:
Avionul de luptă - interceptor MiG-31, în diferitele sale variante, a fost un proiect de succes. Azi rușii au integrat pe versiunea MiG-31K rachetele hipersonice Kinzhal. Dar industria pregătește următoarea generație de avioane, MiG-41. Desigur, de la o dori la a putea e drumul extrem de lung și anevoios.
MiG-41, imagine concept. Sursă foto: Social media
MiG-41, imagine concept. Sursă foto: Social media

Versiunea MiG-31M viza în anii 1990 un proces amplu de modernizare pentru interceptoare, dar nu s-a mai concretizat din lipsă de fonduri.

Acum câțiva ani, după o primă modernizare principală a aeronavelor MiG-31, prin aducerea la varianta BM, începută în 2007, desfășurată și în prezent, industria de apărare rusă a început în 2021 procesul de instalare a sistemului de control fly-by-wire, înlocuind astfel  comenzile convenționale de zbor manuale cu o interfață electronică.

Avionul de luptă MiG-31, pe lângă înălțimea mare la care zboară, se remarcă și prin autonomia foarte mare (până la 3000 km cu două rezervoare suplimentare și patru rachete R-33E la bord), pentru o aeronavă cu misiuni de vânătoare.

 

De la MiG-31 la MiG-41. Ruși visează la un avion interceptor de generația a 6-a și apar noi detalii despre „limitele ingineriei ce vor fi depășite”

 

1. MiG-41, im... (mig-41_43407900.jpg)

MiG-41, imagine concept. Sursă foto: Social media

MiG-41, un proiect ambițios al Rusiei, dar cu multe semne de întrebare privind implementarea, apare din nou în atenția publică. Publicația Bulgarian Military citează mai multe materiale din presa rusă apărute pe Sfera, Military Watch sau Izvestia cu privire la MiG-41.

Experții ruși estimează că avioanele MiG-41 de generația a 6-a vor zbura în 2025. Un scenariu extrem de optimist în contextul actualelor sancțiuni cu care se confruntă industria rusă. Principala provocare va fi însă motorizarea, o problemă majoră care a ținut foarte mult timp pe loc și programul Su-57.

Rușii intră însă pe un tărâm neexploatat iar pentru industria rusă acesta nu e punctul forte.

Totuși, potrivit speculațiilor din presa rusă MiG-41 ar putea fi dotate cu motoare P-579-300 sau chiar cu motoarele ce se regăsesc pe Su-57.

Potrivit celor de la Military Watch, Rusia dezvoltă inclusiv un tun electromagnetic pentru MiG-41 care va fi, în viziunea rusă, un game changer. Există speculații și despre faptul că MiG-41 va fi dotat cu rachete hipersonice aer-aer R-37M.

R-37M este noua rachetă a fost dezvoltată pe baza rachetei R-37, care, ținând cont de gabaritul acesteia (lungime de peste patru metri și greutate de start de șase tone), a fost instalată doar pe avionul de interceptare MiG-31.

Publicația rusă, Izvestia, scrie că MiG-41 ar putea avea un sistem multifuncțional de rachete interceptoare, capabil să manipuleze muniții hipersonice cu mai multe focoase.

Dacă MiG-41 va efectua cu adevărat zborul inaugural până în 2025, rușii speră ca avioanele să devină operaționale până în 2030 în contextul în care resursa de viață a MiG-31 se epuizează rapid.

 

Ce știm despre MiG-41, avionul de generația a 6-a pe care Rusia vrea să îl dezvolte

 

2. MiG-41, im... (mig_41_concept_artistic_12690200.jpg)

MiG-41, imagine ”concept art”. Sursă foto: MiG

MiG-41 e un program profund secretizat. Tot ceea ce a apărut în spațiul media au fost informații pe surse și multe speculații. Informațiile oficiale sunt mult prea puține.

MiG-41 face parte din programul PAK DP al Forțelor Aerospațiale ale Federației Ruse. Viitoarea aeronavă ar trebui să zboare aproape de orbita spațială și să atingă o viteză de 4.3 Mach! Acest lucru l-ar face cel mai rapid avion construit vreodată.

Noul avion ar urma să combine tehnologia de pe Su-57, dar să fie dotat și cu arme hipersonice. Dar se vorbește inclusiv de arme laser.

Cert e că MiG-41 ar trebui să înlocuiască treptat interceptoarele MiG-31 ale Federației Ruse.

Nu se cunosc date oficiale despre noul MiG-41. Din informațiile apărute în presa de specialitate, greutatea viitoarei aeronave va depăși 40 de tone, în timp ce lungimea va fi de peste 20 de metri. Aeronavele ar trebui să atingă o altitudine de 50 de kilometri.

Potrivit planurilor rușilor, prototipul avionului MiG-41 ar fi trebuit să efectueze primul zbor în 2022, iar aparatele să intre în serviciu cam în a doua jumătate a deceniului. Rămâne de văzut dacă Rusia va reuși într-adevăr să finalizeze cu succes un proiect de o asemenea amploare.

Până atunci pe MiG-31, avioanele care ar trebui să fie înlocuite de MiG-41, rușii au integrat rachetele hipersonice Kinzhal pe care le-au folosit intens în războiul lor de agresiune împotriva Ucrainei. E vorba de versiunea MiG-31K.

CITEȘTE ȘI: Bilanțul după „furtuna” ucraineană din Crimeea: Navele rusești de desant Yamal și Azov, lovite de rachete Storm Shadow


Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență

Get it on App Store
Get it on Google Play

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News

Navele de luptă ale Europei vor doborî din 2029 drone cu laser iar în viitor și rachete. Fregata Sachsen a efectuat cu succes mai multe teste laser
Ordonanța privind investițiile în industria de apărare, pe masa Guvernului
Rusia a inventat (iar) o armă „unică în lume”. Lumea așteaptă să vadă dacă funcționează mai bine decât cele de pe front
Miza uriașă a „Ferrari-ului F-35”. Lockheed Martin pariază pe modernizare în fața costurilor NGAD: Tehnologie de generația a 6-a pentru a menține dominația aeriană a SUA
Dronele Ucrainei care au ținut în șah „marea” flotă rusă, și în dotarea României? Proiectele comune pe care Ucraina le-a propus României prin SAFE
Bulgaria și Rheinmetall vor construi o fabrică pentru producerea de praf de pușcă și obuze
Polonia apasă pedala reînarmării. Miza strategică a acordului cu Coreea de Sud: Cum devine Varșovia un hub european pentru tancuri de luptă
Ucraina va produce propriile avioane Gripen. Acordul istoric cu Suedia care schimbă paradigma apărării: de ce este preferat JAS 39 în fața F-16
Germania intenționează să achiziționeze arme de peste 370 de miliarde de euro. F-35 și Tomahawk sunt pe listă
Adio F-35, bun venit Typhoon: Turcia semnează cu Marea Britanie contractul pentru 20 de avioane Eurofighter
Polonia, ''uzina NATO'' pentru un nou tip de rachete: Industria poloneză de apărare devine producătorul rachetelor de croazieră americane Barracuda-500
ROMARM începe să respire în sfârșit: Offset în programul K9, dar și discuții despre retehnologizare, producție, muniție și arme pentru Armată și MAI, pe agendă în Coreea
Rafale F5 e „noul avion” al Franței, cu motoare mai puternice. Planul B după ce ruptura de Germania în avionul viitorului de generația a 6-a e mai mare decât părea
Obuziere K9 Thunder și mașini de luptă Redback „made in Romania”, vândute în Europa? Cum plănuiesc coreenii să transforme România într-un „gigant industrial” în Europa de Est
Mai multă muniție pentru Polonia: Companii franceze și poloneze vor produce propulsori pentru obuzele de 155 mm
A început producția pentru România a obuzierelor K9 și a vehiculelor de alimentare K10. Când va fi mutată în țară producția
Un „păianjen” fabricat în România? Peste 25 de firme românești, gata să se implice în producția în țară a Redback, dacă România va opta pentru mașini de luptă Redback
Armata SUA, în fața unei dileme istorice: Imprimarea 3D a echipamentelor militare ca ultimă soluție pentru a nu depinde de marile companii de apărare
Artileria rămâne regina războiului. „România a ales soluția de ultimă generație K9 „Tunetul”, dar ușa ne este larg deschisă”
Noi submuniții permit unei rachete HIMARS să lovească trei ținte simultan. La raza maximă de acțiune se adaugă până la 120 de km
Arma secretă a Ucrainei: Cum a fost transformat un avion ultrauşor într-un mic bombardier strategic cu rază lungă de acţiune
Corespondență DefenseRomania din Coreea: K9, primul mare contract dintre cele două țări. Când ajung obuzierele și ce companii românești sunt prezente la Seul
FN SCAR / ©: DefenseRomania
EXCLUSIV
Arme de asalt și mitraliere made în România, propunerea grupului de armament FN Herstal. Fabrica, vizitată și de ministrul Moșteanu
Ucraina negociază un contract pe termen lung pentru 25 de sisteme Patriot: Finanțarea, asigurată din activele rusești înghețate
Cobra II, photo source: DefenseRomania
EXCLUSIV
Blindatele 4x4 Cobra II produse în România, un model ce va fi copiat? Industria turcă, tot mai dispusă să mute producția în România
Tehnologia occidentală alimentează în continuare mașina de război a Rusiei: Cum ocolește Moscova sancțiunile economice și cine plătește prețul?
Olanda, primul aliat european în programul de drone de luptă al SUA: F-35 primește un "coechipier loial" echipat cu Inteligență Artificială
Miliarde de dolari investite în van? De ce NATO a ignorat intensitatea războiul electronic (EW) rusesc, iar acum plăteşte un cost prea mare pentru interceptarea dronelor
,,Războiul robotizat'' este aici: Sistemele care „prind” şi ,,lansează'' dronele din mers. O inovație militară care a stârnit deja interesul Armatei SUA
Inovația care ,,stinge lumina'' Marinei Ruse: De ce drona ucraineană Magura a devenit coșmarul fiecărui amiral rus

Ştiri Recomandate

Un avion de luptă francez de tip Rafale, decolând de una din pistele Bazei Aeriene 86 Borcea, România. Foto: Ambasada Franței în România
EXCLUSIV
Cu Rafale și Gripen la negocieri: Ucraina și avioanele care poate nu vor zbura niciodată, dar pot schimba termenii finali ai războiului rus
Câte tancuri pot produce rușii anual? Vestea bună e că exporturile s-au prăbușit, cea proastă că Rusia își reface stocurile pulverizate în Ucraina
Urmează prezentarea primului prototip VLAH: Prima mașină de luptă blindată 4x4 concepută și produsă în România
Iluzia scutului de oțel și realitatea ,,podurilor de hârtie''. De ce NATO riscă să piardă războiul logistic cu Rusia înainte de a trage primul foc
Rheinmetall anticipează că până în 2030 își va crește vânzările de cinci ori
„Adversarul a început pregătirile”. Când sabotajul rusesc devine preludiul invaziei și necesitatea unui Război Rece 2.0
Cum fabrică regimul Lukașenko muniție „oarbă” pentru armata rusă. Linii de producție și ingineri aduși special din China pentru sistemele GRAD
Șah la rege cu barilul de petrol. Cum încearcă Statele Unite să "înfometeze" mașinăria de război a Rusiei înainte de iarna lui 2025
Rușii spun că serviciile ucrainene ar fi încercat să-l asasineze pe Șoigu într-un cimitir
NATO ezită cu aderarea, UE propune un plan B? Ideea lui Andrius Kubilius: Armata ucraineană, călită în luptă, să apere tot flancul estic
O nouă armă a Rusiei, aruncată pe frontul din Ucraina. Shahed-101, drona iraniană low-cost proiectată pentru atacuri de saturație și rezistentă la bruiaj
De la dovada celor şase rachete ruseşti doborâte la acordul strategic. Cum a folosit Ucraina avionul Mirage 2000 pentru a obține 100 de avioane Rafale de la Franța
Atacurile Rusiei cu drone vizează inclusiv instalații electrice de la centralele nucleare ucrainene
Comisarul UE pentru Apărare: Provocările cu drone rusești din Polonia, România și baltice arată că Europa încă nu se poate apăra eficient de drone. ”Rușii învață. Noi?”
Mașină de luptă a infanteriei de tip Lynx. Photo source: Rheinmetall
EXCLUSIV
Noi detalii despre „achiziția” de Lynx a României: Care sunt semnele de întrebare înainte de decizia finală 
De la giganți industriali la faliment iminent. Cum au ajuns fabricile de tancuri și avioane ale Rusiei să fie înecate în datorii și paralizate de birocrație
Cum dispare încet, dar sigur mitul „mâinii forte” a liderului de la Kremlin
Gazprom accelerează proiectul conductei de gaze către China. Costurile sunt uriașe; doar faza de proiectate înghite miliarde de dolari
Gripen latino american. JAS 39 Gripen învinge oficial F-16 american, tocmai în „curtea din spate” a SUA
Polonia, victima a două acte de sabotaj asupra liniilor de cale ferată din estul țării
Ucraina se confruntă cu o „criză a locuințelor fără precedent”. Cifrele dezastrului umanitar provocat de Rusia (Raport ONU)
Rușii au încercat mai multe străpungeri în sudul Ucrainei. Zaporojie, frontul unde rușii încearcă să avanseze câțiva kilometri
Locuitorii din Plauru și Ceatalchioi, evacuați după ce o navă cu GPL a fost lovită de dronă și a luat foc. Explozia ar putea avea impact pe o rază de 4,5-5 km
Germania îi cere Chinei să se implice mai mult pentru a pune capăt războiului rus în Ucraina
Ucraina primește 100 de avioane Rafale de la Franța. Când vor ajunge pe front și, mai ales, cine plătește factura?
Atac strategic efectuat de ucraineni la Novorossiysk: Ucraina paralizează exporturile de petrol și distruge o baterie S-400. Analiza imaginilor din satelit
„Portavioane de buzunar” pe Marea Neagră: Ucraina a utilizat dronele Katran, înarmate cu torpile, pentru a anihila radarele rusești
Rusia atacă din nou la Dunăre. Un nou RO-Alert, emis în județul Tulcea, după un atac cu drone în proximitatea României
Inițiativa de muniție rămâne blocată la Praga: De ce NATO nu poate prelua proiectul abandonat de cehi
Încă o noapte agitată la frontiera României: Trupele ruse au lovit portul ucrainean Izmail cu peste 35 de drone
După Brazilia, și Columbia alege Gripen. Ofensiva suedezilor de la SAAB ar putea fi încununată cu un contract istoric pentru Europa: 150 de avioane livrate Ucrainei
Rușii publică lista țărilor ostile. Manipulare grosolană a propagandei: România, "retrogradată în urna" țărilor obligate să sprijine Ucraina
pixel