Mai țineți minte MiG-41? Apar noi detalii despre armamentul viitorul avion de generația a 6-a al Rusiei care va „depăși limitele ingineriei aviatice”
Avionul de luptă - interceptor MiG-31, în diferitele sale variante, a fost un proiect de succes. Azi rușii au integrat pe versiunea MiG-31K rachetele hipersonice Kinzhal. Dar industria pregătește următoarea generație de avioane, MiG-41. Desigur, de la o dori la a putea e drumul extrem de lung și anevoios.
MiG-41, imagine concept. Sursă foto: Social media
Versiunea MiG-31M viza în anii 1990 un proces amplu de modernizare pentru interceptoare, dar nu s-a mai concretizat din lipsă de fonduri.
Acum câțiva ani, după o primă modernizare principală a aeronavelor MiG-31, prin aducerea la varianta BM, începută în 2007, desfășurată și în prezent, industria de apărare rusă a început în 2021 procesul de instalare a sistemului de control fly-by-wire, înlocuind astfel comenzile convenționale de zbor manuale cu o interfață electronică.
Avionul de luptă MiG-31, pe lângă înălțimea mare la care zboară, se remarcă și prin autonomia foarte mare (până la 3000 km cu două rezervoare suplimentare și patru rachete R-33E la bord), pentru o aeronavă cu misiuni de vânătoare.
De la MiG-31 la MiG-41. Ruși visează la un avion interceptor de generația a 6-a și apar noi detalii despre „limitele ingineriei ce vor fi depășite”
MiG-41, imagine concept. Sursă foto: Social media
MiG-41, un proiect ambițios al Rusiei, dar cu multe semne de întrebare privind implementarea, apare din nou în atenția publică. Publicația Bulgarian Military citează mai multe materiale din presa rusă apărute pe Sfera, Military Watch sau Izvestia cu privire la MiG-41.
Experții ruși estimează că avioanele MiG-41 de generația a 6-a vor zbura în 2025. Un scenariu extrem de optimist în contextul actualelor sancțiuni cu care se confruntă industria rusă. Principala provocare va fi însă motorizarea, o problemă majoră care a ținut foarte mult timp pe loc și programul Su-57.
Rușii intră însă pe un tărâm neexploatat iar pentru industria rusă acesta nu e punctul forte.
Totuși, potrivit speculațiilor din presa rusă MiG-41 ar putea fi dotate cu motoare P-579-300 sau chiar cu motoarele ce se regăsesc pe Su-57.
Potrivit celor de la Military Watch, Rusia dezvoltă inclusiv un tun electromagnetic pentru MiG-41 care va fi, în viziunea rusă, un game changer. Există speculații și despre faptul că MiG-41 va fi dotat cu rachete hipersonice aer-aer R-37M.
R-37M este noua rachetă a fost dezvoltată pe baza rachetei R-37, care, ținând cont de gabaritul acesteia (lungime de peste patru metri și greutate de start de șase tone), a fost instalată doar pe avionul de interceptare MiG-31.
Publicația rusă, Izvestia, scrie că MiG-41 ar putea avea un sistem multifuncțional de rachete interceptoare, capabil să manipuleze muniții hipersonice cu mai multe focoase.
Dacă MiG-41 va efectua cu adevărat zborul inaugural până în 2025, rușii speră ca avioanele să devină operaționale până în 2030 în contextul în care resursa de viață a MiG-31 se epuizează rapid.
Ce știm despre MiG-41, avionul de generația a 6-a pe care Rusia vrea să îl dezvolte
MiG-41, imagine ”concept art”. Sursă foto: MiG
MiG-41 e un program profund secretizat. Tot ceea ce a apărut în spațiul media au fost informații pe surse și multe speculații. Informațiile oficiale sunt mult prea puține.
MiG-41 face parte din programul PAK DP al Forțelor Aerospațiale ale Federației Ruse. Viitoarea aeronavă ar trebui să zboare aproape de orbita spațială și să atingă o viteză de 4.3 Mach! Acest lucru l-ar face cel mai rapid avion construit vreodată.
Noul avion ar urma să combine tehnologia de pe Su-57, dar să fie dotat și cu arme hipersonice. Dar se vorbește inclusiv de arme laser.
Cert e că MiG-41 ar trebui să înlocuiască treptat interceptoarele MiG-31 ale Federației Ruse.
Nu se cunosc date oficiale despre noul MiG-41. Din informațiile apărute în presa de specialitate, greutatea viitoarei aeronave va depăși 40 de tone, în timp ce lungimea va fi de peste 20 de metri. Aeronavele ar trebui să atingă o altitudine de 50 de kilometri.
Potrivit planurilor rușilor, prototipul avionului MiG-41 ar fi trebuit să efectueze primul zbor în 2022, iar aparatele să intre în serviciu cam în a doua jumătate a deceniului. Rămâne de văzut dacă Rusia va reuși într-adevăr să finalizeze cu succes un proiect de o asemenea amploare.
Până atunci pe MiG-31, avioanele care ar trebui să fie înlocuite de MiG-41, rușii au integrat rachetele hipersonice Kinzhal pe care le-au folosit intens în războiul lor de agresiune împotriva Ucrainei. E vorba de versiunea MiG-31K.
CITEȘTE ȘI: Bilanțul după „furtuna” ucraineană din Crimeea: Navele rusești de desant Yamal și Azov, lovite de rachete Storm Shadow
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News