Poți descărca aplicația:
Get it on App Store Get it on Google Play
Mai țineți minte MiG-41? Apar noi detalii despre armamentul viitorul avion de generația a 6-a al Rusiei care va „depăși limitele ingineriei aviatice”
Industrie de apărare
Data actualizării:
Data publicării:
Avionul de luptă - interceptor MiG-31, în diferitele sale variante, a fost un proiect de succes. Azi rușii au integrat pe versiunea MiG-31K rachetele hipersonice Kinzhal. Dar industria pregătește următoarea generație de avioane, MiG-41. Desigur, de la o dori la a putea e drumul extrem de lung și anevoios.
MiG-41, imagine concept. Sursă foto: Social media
MiG-41, imagine concept. Sursă foto: Social media

Versiunea MiG-31M viza în anii 1990 un proces amplu de modernizare pentru interceptoare, dar nu s-a mai concretizat din lipsă de fonduri.

Acum câțiva ani, după o primă modernizare principală a aeronavelor MiG-31, prin aducerea la varianta BM, începută în 2007, desfășurată și în prezent, industria de apărare rusă a început în 2021 procesul de instalare a sistemului de control fly-by-wire, înlocuind astfel  comenzile convenționale de zbor manuale cu o interfață electronică.

Avionul de luptă MiG-31, pe lângă înălțimea mare la care zboară, se remarcă și prin autonomia foarte mare (până la 3000 km cu două rezervoare suplimentare și patru rachete R-33E la bord), pentru o aeronavă cu misiuni de vânătoare.

 

De la MiG-31 la MiG-41. Ruși visează la un avion interceptor de generația a 6-a și apar noi detalii despre „limitele ingineriei ce vor fi depășite”

 

1. MiG-41, im... (mig-41_43407900.jpg)

MiG-41, imagine concept. Sursă foto: Social media

MiG-41, un proiect ambițios al Rusiei, dar cu multe semne de întrebare privind implementarea, apare din nou în atenția publică. Publicația Bulgarian Military citează mai multe materiale din presa rusă apărute pe Sfera, Military Watch sau Izvestia cu privire la MiG-41.

Experții ruși estimează că avioanele MiG-41 de generația a 6-a vor zbura în 2025. Un scenariu extrem de optimist în contextul actualelor sancțiuni cu care se confruntă industria rusă. Principala provocare va fi însă motorizarea, o problemă majoră care a ținut foarte mult timp pe loc și programul Su-57.

Rușii intră însă pe un tărâm neexploatat iar pentru industria rusă acesta nu e punctul forte.

Totuși, potrivit speculațiilor din presa rusă MiG-41 ar putea fi dotate cu motoare P-579-300 sau chiar cu motoarele ce se regăsesc pe Su-57.

Potrivit celor de la Military Watch, Rusia dezvoltă inclusiv un tun electromagnetic pentru MiG-41 care va fi, în viziunea rusă, un game changer. Există speculații și despre faptul că MiG-41 va fi dotat cu rachete hipersonice aer-aer R-37M.

R-37M este noua rachetă a fost dezvoltată pe baza rachetei R-37, care, ținând cont de gabaritul acesteia (lungime de peste patru metri și greutate de start de șase tone), a fost instalată doar pe avionul de interceptare MiG-31.

Publicația rusă, Izvestia, scrie că MiG-41 ar putea avea un sistem multifuncțional de rachete interceptoare, capabil să manipuleze muniții hipersonice cu mai multe focoase.

Dacă MiG-41 va efectua cu adevărat zborul inaugural până în 2025, rușii speră ca avioanele să devină operaționale până în 2030 în contextul în care resursa de viață a MiG-31 se epuizează rapid.

 

Ce știm despre MiG-41, avionul de generația a 6-a pe care Rusia vrea să îl dezvolte

 

2. MiG-41, im... (mig_41_concept_artistic_12690200.jpg)

MiG-41, imagine ”concept art”. Sursă foto: MiG

MiG-41 e un program profund secretizat. Tot ceea ce a apărut în spațiul media au fost informații pe surse și multe speculații. Informațiile oficiale sunt mult prea puține.

MiG-41 face parte din programul PAK DP al Forțelor Aerospațiale ale Federației Ruse. Viitoarea aeronavă ar trebui să zboare aproape de orbita spațială și să atingă o viteză de 4.3 Mach! Acest lucru l-ar face cel mai rapid avion construit vreodată.

Noul avion ar urma să combine tehnologia de pe Su-57, dar să fie dotat și cu arme hipersonice. Dar se vorbește inclusiv de arme laser.

Cert e că MiG-41 ar trebui să înlocuiască treptat interceptoarele MiG-31 ale Federației Ruse.

Nu se cunosc date oficiale despre noul MiG-41. Din informațiile apărute în presa de specialitate, greutatea viitoarei aeronave va depăși 40 de tone, în timp ce lungimea va fi de peste 20 de metri. Aeronavele ar trebui să atingă o altitudine de 50 de kilometri.

Potrivit planurilor rușilor, prototipul avionului MiG-41 ar fi trebuit să efectueze primul zbor în 2022, iar aparatele să intre în serviciu cam în a doua jumătate a deceniului. Rămâne de văzut dacă Rusia va reuși într-adevăr să finalizeze cu succes un proiect de o asemenea amploare.

Până atunci pe MiG-31, avioanele care ar trebui să fie înlocuite de MiG-41, rușii au integrat rachetele hipersonice Kinzhal pe care le-au folosit intens în războiul lor de agresiune împotriva Ucrainei. E vorba de versiunea MiG-31K.

CITEȘTE ȘI: Bilanțul după „furtuna” ucraineană din Crimeea: Navele rusești de desant Yamal și Azov, lovite de rachete Storm Shadow


Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență

Get it on App Store
Get it on Google Play

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News

De la giganți industriali la faliment iminent. Cum au ajuns fabricile de tancuri și avioane ale Rusiei să fie înecate în datorii și paralizate de birocrație
Ucraina primește 100 de avioane Rafale de la Franța. Când vor ajunge pe front și, mai ales, cine plătește factura?
Inițiativa de muniție rămâne blocată la Praga: De ce NATO nu poate prelua proiectul abandonat de cehi
După Brazilia, și Columbia alege Gripen. Ofensiva suedezilor de la SAAB ar putea fi încununată cu un contract istoric pentru Europa: 150 de avioane livrate Ucrainei
Cât costă cele mai cunoscute vehicule blindate din lume. Piranha 5 românesc stă chiar foarte bine
Elicopterele Black Hawk ale României au zburat dublu față de Black Hawk ale Armatei SUA. Cum se „leagă” mentenanța F-16 și Black Hawk
Rachetele ucrainene Flamingo devin încet dar sigur coșmarul antiaerienei Rusiei. Atacuri masive în Crimeea ocupată și în interiorul Federației
Indiciul care a dat China de gol: Portavionul pe care tocmai îl construiește va fi nuclear. China intră într-un club select unde doar două țări mai sunt
Lynx se pare că ar fi marele câștigător în bătălia viitoarei mașini de luptă a României. Ar urma clarificări privind producția în România dacă alegerea se confirmă
Nu e nevoie de ruși: Europenii își „prăbușesc” singuri viitorul avion de generația a 6-a. De la „nemții nu pot construi singuri peste noapte un avion” la „francezii sunt liberi să plece”
Inovația născută din disperare: Sting, drona FPV care a devenit coșmarul dronelor Shahed. Poate Ucraina câștiga războiul de uzură tehnologică?
Un aliat NATO se înarmează împotriva altui aliat NATO: Grecia cere de la Statele Unite rachete AIM-120D pentru F-35 ca să anuleze avantajul strategic al Turciei
Rotația detașamentului român care a operat 4 avioane F-16 din dotarea României în misiuni de Poliție Aerienă a statelor baltice. Foto: Forțele Aeriene Române
EXCLUSIV
Industria română spune că poate deveni un hub de mentenanță pentru blindate și F-16. Centre mobile de mentenanță, mină de aur în contextul războiului din Ucraina?
Apărarea anti-drone a NATO se schimbă: De ce racheta Mark 1 este cea mai mare amenințare pentru dronele ruseşti
Pachetul Rheinmetall pentru România: Ar exista discuţii despre familia de blindate grele KF51 Panther, dincolo de miza uriașă a fabricii de pulberi de la Brașov
A fost livrat al 750-lea sistem HIMARS, un game changer în războiul de artilerie. Câte sisteme HIMARS deține România?
„Nimic în România pentru România. E de noaptea minții!”. Deși în România se construiește primul portavion pentru drone și fregate de ultimă generație
Războiul dronelor, dincolo de mit. De ce eșuează tehnologia occidentală scumpă în fața „improvizațiilor” de pe frontul din Ucraina
UralVagonZavod - singura întreprindere rusă care realizează asamblarea în serie a tancurilor, atât pentru nevoile armatei ruse cât și pentru export.
EXCLUSIV
Radiografia colosului cu picioare de lut. De ce „invincibila” industrie de apărare a Rusiei, sufocată de datorii și dependentă de China, nu mai poate reface armata din 2022
Mize și piedici: De ce producția blindatelor germane Lynx în Ucraina este blocată de „detaliul” esențial numit finanţare
JAS 39 Gripen "Made in Ukraine": De ce acordul cu Suedia este un "game-changer" strategic absolut pentru ucraineni
IAR-99 Șoim. Sursă foto: Forțele Aeriene Române
EXCLUSIV
Privatizarea, ultima șansă pentru IAR-99 Șoim? Mișcare tectonică în industria românească: O companie, interesată de Avioane Craiova
Inovație după modelul Ucraina: Germania are o nouă armă anti-dronă. Sistemul Skyranger primește upgrade-ul mult aşteptat
Rușii au livrat un nou lot de Su-34, „calul de bătaie” al aviației în Ucraina. Câte avioane Su-34 au fost pierdute de la începutul invaziei
Photo source: NATO
EXCLUSIV
Să învățăm de la Ucraina: Flota de drone. Am. Pierre Vandier, Comandantul Suprem pentru Transformare: Am discutat și cu România. Modelul e deja testat și poate fi adus și în Marea Neagră
„Reabilitare” pe frontul ucrainean? Ce se ascunde în spatele deciziei Marii Britanii de a trimite controversatele blindate Ajax
Mega-achiziție de aproiape 2 miliarde de euro: Croația își transformă armata cu tancuri Leopard și obuziere Caesar
Mark Rutte anunță noua țintă strategică a NATO: 5% din PIB pentru Apărare. Președintele Dan: „Reînarmarea nu e o alegere, e o necesitate”
SUA readuc „Fat Albert”, cel mai cunoscut avion C-130 Hercules din lume, la Marshall Aerospace pentru o nouă cutie centrală a aripii
”Vom revigora industria de apărare. Avem o tradiție”. Nicuşor Dan dă asigurări că România implementează strategia pentru industria de apărare

Ştiri Recomandate

IAR-99 nu pot efectua testele în zbor ale noului soft. Nici „Dumnezeu, râul, ramul nu ține” cu avioanele românești IAR-99 Șoim
Imagini cu sistemul antidronă MEROPS, cumpărat și de România: Cu peste 1.000 de drone doborâte în Ucraina, un UAV costă 10% dintr-un Shahed
Siria prin ochii americanilor: „O călătorie nebună de la izolare la deschidere”. Experții îndeamnă la reforme și avertizează împotriva „conducerii unei țări falimentare”
Norvegia schimbă doctrina de apărare: Se caută rachete cu rază lungă capabile să lovească inima flotei rusești din Arctica
Nicușor Dan la Paris: Promisiuni ferme privind doborârea dronelor rusești și un nou demers în industria de apărare, după întâlnirea cu Emmanuel Macron
Avioane militare din China și Rusia au pătruns neautorizat în Zona de Identificare a Apărării Antiaeriene a Coreei de Sud
„Națiuni în descompunere”: Donald Trump lansează cel mai virulent atac de până acum la adresa Europei și a liderilor săi
„Cele mai periculoase vremuri”: Polonia se pregătește oficial de un eventual război dinspre Est și își transformă granița într-o fortăreață
Grecia cumpără 36 de sisteme de rachete israeliene PULS pentru 650 de milioane de euro
Germania are Unitate specială Anti-drone. Decizia, după ce un număr record de drone au fost observate în apropierea aeroporturilor
Vizită la nivel înalt la Paris (VIDEO): Președintele Nicușor Dan, primit la Palatul Élysée pentru discuții strategice cu Emmanuel Macron
Ultima aeronavă rusă de transport An-22 "Antey" s-a prăbușit astăzi din motive tehnice
Lovitură de teatru la negocierile pentru încheierea războiului din Ucraina? SUA sunt gata să „sacrifice” Donbasul și să-l ofere Rusiei pentru pace
Tren militar din Rusia / Ministerul apărării (imagine ilustrativă)
EXCLUSIV
Gura de oxigen pentru Ucraina se amână: Japonia nu e de acord cu propunerea UE de confiscare a activelor rusești în favoarea Ucrainei
Revoluție tactică pentru blindate: SUA testează cu succes tancul Abrams transformat în ,,rampă de lansare'' pentru drone kamikaze
Croația mizează pe parteneriatul cu Franța și cumpără obuziere Caesar. De ce francezii și nu germanii
Ucraina arată momentul distrugerii „titanului zburător” al Rusiei (VIDEO): Unitatea Alpha a SBU a lovit un elicopter gigant Mi-26
Suspiciuni de corupție în NATO. Numele companiei israeliene Elbit apare printre companiile suspectate
Moment istoric la Marea Neagră: Bulgaria a ridicat drapelul pe prima sa navă de război construită local după un secol
Avioane de vânătoare confundate cu rachete: SUA publică rezultatele anchetei privind pierderea a trei avioane F/A-18 și haosul de pe portavionul Truman
Aliniere periculoasă? Rusia susține că noua strategie de securitate a Statelor Unite îi validează pretențiile geopolitice
Kievul avertizează că Rusia ar putea deschide un nou front în nordul Ucrainei, în timp înaintează și la Pokrovsk
Congresul american “corectează” strategia administrației Trump privind sprijinul aliaților. Reducerea numărului de trupe de la Kogălniceanu rămâne însă aplicată  
Rusia încearcă să revină în Marea Mediterană: O fregată și un submarin urmează să ajungă din nou în pozițiile pierdute după divergențele cu Siria
Raport Norvegia: Europa va plăti dublu dacă Rusia câștigă războiul din Ucraina. Factura se ridică la 1,6 trilioane de euro
În așteptarea mașinilor de luptă: Sub presiunea SUA, decizia României privind MLI devine un test strategic pentru Europa
Tensiuni în Pacific: Portavionul chinez Liaoning a efectuat 100 de decolări și aterizări în apropierea Japoniei, iar aeronavele nipone au fost luate la țintă
Marea Britanie pregătește o rețea hibridă de nave, avioane și drone care să contracareze submarinele rusești
Ucrainenii publică fotografiile "de prezentare" cu drona navală care a speriat Aviația rusă: Magura V7 dotată cu rachete AIM-9 Sidewinder
Israelul anunță că va rămâne în sudul Siriei și solicită crearea unei zone tampon
„Sunt puțin dezamăgit.” Trump crede că Zelenski încă nu a citit propunerea de pace a SUA. Președintele ucrainean este primit luni de aliaţii săi europeni
Cât de aproape este pacea în Ucraina? Adevărul despre „ultimii 10 metri” ai negocierilor
pixel