Poți descărca aplicația:
Get it on App Store Get it on Google Play
Turcia a găsit un colac de salvare pentru tancul Altay. Industria de apărare pusă la treabă
Industria turcă de apărare va dezvolta primul prototip al motorului ''Batu'' care va fi montat pe tancul principal de luptă (MBT) Altay, a precizat Ismail Demir, preşedintele Directoratului Turc al Industriei de Apărare (SSB), într-un comunicat de presă cu privire la obiectivele pe care companiile naţionale din acest sector trebuie să le îndeplinească în anul 2021.

Principalul tanc de luptă al Turciei, Altay – proiect lansat de compania turcă Otokar – ar urma să primească în anul 2021 un motor dezvoltat şi fabricat în integralitate de industria turcă de apărare. Ankara a anunțat dezvoltarea acestui motor ca pe o soluţie la înlocuirea motorului german MTU - planificat inițial să fie instalat pe tancul turcesc.

Pentru tancul Altay este planificată utilizarea unui motor numit Batu, a cărui dezvoltare a început în 2018 la uzina BMC (o companie turco-qatareză care a câștigat anterior un contract pentru dezvoltarea acestui motor). Lucrările la noul motor vor fi efectuate de compania Otokar.

Batu este un motor diesel ce ar trebui să dezvolte o putere de 1600 CP - alţi parametri tehnici nu sunt cunoscuţi, iar data începerii producției sale în serie este, de asemenea, necunoscută.

În mai 2011, macheta primului MBT Altay a fost prezentată publicului la expoziţia de apărare IDEF 2011 și primele prototipuri au fost livrate Forțelor Armate Turce, în noiembrie 2016. În noiembrie 2018, Președinția Industriilor de Apărare (SSB) a încheiat un contract cu producător de vehicule blindate BMC pentru producția în serie a tancului Altay, potrivit Army Recognition.

Batu este un Powerpack dezvoltat de compania turcă BMC, care include un motor diesel și o transmisie automată. BMC a semnat un contract cu cu SSB, pentru dezvoltareaa acestuia, pe 13 iunie 2018.

BMC a lansat dezvoltarea unui nou motor cu o putere de 1.600 CP în colaborare cu producătorul italian Fiat / Iveco care va fi folosit pentru noul tanc principal de luptă Altay. Motorul pe care BMC îl va utiliza pe tancul ALTAY va avea un turbocompresor pentru a dezvolta mai multă putere, precizează Daily Sabah.

Rețineți că tancul turcesc Altay este aproape gata pentru producția în serie, totul depin de găsirea unui motor pentru acesta. 

Programul de producție al Turciei pentru primul său tanc principal de luptă (MBT), de nouă generație, Altay a început să prindă contur în anul 2018, când guvernul de la Ankara și compania turcă BMC au semnat contractul pentru acesta.

Contractul prevede fabricarea unui prim lot de 250 de unități, suport logistic pe toată durată de viață operațională și construirea unui centru de mentenanţă. Ca parte a contractului, compania BMC ar trebui să proiecteze, să dezvolte și să producă şi o versiune fără echipaj a tancului Altay.

Programul Altay este împărțit în două faze: T1 și T2. Faza T1 acoperă producția primelor 250 de unități, iar T2 implică dezvoltarea şi producerea unei versiuni mult mai avansate. În cadrul programului Altay, Turcia şi-a propus să producă în cele din urmă 1.000 de tancuri, urmând să fie produsă și o versiune fără echipaj.

Tancul cântărește 60 de tone, în timp ce poate atinge viteze de până la 70 km / h, iar armamentul principal al Altay constă dintr-un tun de ​​calibru de 120 mm - fabricat de compania turcă MKE printr-un contract de transfer tehnologic cu Hyundai Rotem din Coreea de Sud.

 

De ce Turcia nu are încă un motor pentru tancul Altay?


În lună noiembrie, DefenseRomania a precizat că oficialii turci din domeniul achizițiilor militare, precum şi angajaţii unei companii militare private, au negociat cu o companie sud-coreeană pentru a salva de la eşec programul primului tanc principal de luptă turcesc, Altay.

Compania turca BMC, producătorul tancului Altay, a purtat discuții cu compania sud-coreeană Hyundai Rotem pentru a rezolva problemele legate de lipsurile tehnologice care au ţinut pe loc programul militar pentru tancul Altay. Compania BMC poartă discuţii, prin Hyundai Rotem, cu alţi doi producători sud-coreeni din domeniul apărării: producătorul de motoare Doosan și S&T Dynamics, care produce transmisii automate.

După cum știți, Coreea de Sud și se confruntă și ea cu dificultăți în dezvoltarea unui motor pentru propriul său tanc, iar Germania a interzis furnizarea de motoare MTU MT883 din cauza embargoului asupra armelor impus Turciei.

Coreea de Sud a întâmpinat probleme similare cu programul său de producție în serie a tancului K2 Black Panther. Realizarea la termen a programului K2 Black Panther a întâmpinat întârzieri tot din cauza problemelor legate de motor și transmisie.

Primele 100 de tancuri K2 Black Panther au fost construite cu un motor Doosan de 1.500 de cai putere și o transmisie automată S&T Dynamics. În cadrul unui al doilea contract, tancurile au început să fie livrate la sfârșitul anului 2016. Dar, după ce transmisia S&T Dynamics a eșuat în timpul mai multor testele de rezistenţă, sud-coreenii au anunțat că al doilea lot de tancuri K2 Black Panther va fi unul ’’hibrid”, deoarece acestea vor avea un motor dezvoltat local și un sistem de transmisie RENK – fabricat de compania germană cu acelaşi nume.

Cu alte cuvinte, turcii doreau să folosească pe tancul lor un motor coreean foarte bun, dar şi o transmisie pe care nici coreenii nu o mai folosesc pe tancurile K2 Black Panther.

La început, Turcia spera să doteze tancul Altay cu motorul german MTU și transmisia RENK, dar discuțiile care au avut loc în ultimii ani cu producătorii germani au eșuat din cauza faptului că Germania a oprit vânzările de arme „susceptibile de a fi folosite” de Ankara. Germania este unul dintre numeroasele guverne europene care au limitat exporturile către Turcia din cauza ofensivei sale în nord-estul Siriei împotriva miliţiei kurde Unităţile de Protecţie Populară (YPG).

 

Crossuri parteneri

Ştiri Recomandate

Vehicul de tip Humvee, furat dintr-o garnizoană a Gărzii Naționale a SUA
Rusia se laudă cu conceptul unui nou portavion, botezat „UMK Varan” (Foto)
Avioanele F-35 israeliene vor participa pentru prima dată la exerciții comune în afara țării
Armata algeriană a desfăşurat manevre militare aeriene şi terestre la frontiera cu Marocul
Armata SUA a finalizat procesul de retragere a trupelor din Somalia
Securitate energetică | Nord Stream 2: O navă rusească vizată de sancţiuni americane
Gerhard Schroeder: Reunificarea Peninsulei Crimeea cu Rusia reprezintă un răspuns la extinderea NATO
Inginerii au dezvăluit date despre noul radar al avionului de generația a șasea, Tempest
India merge în continuare pe mâna rușilor: Armata indiană va cumpăra alte avioane MiG-29 și Su-30MKI
Asalt asupra Capitoliului: O femeie, suspectată că a vrut să le vândă ruşilor computerul lui Nancy Pelosi
Rusia amenință Germania că nu e prudent un dialog cu Moscova de pe o poziție de forță, amintindu-i de cel de-al Doilea Război Mondial
În timp ce Maia Sandu se află la Bruxelles, în țară Dodon dă ultimatumuri, acuză 'uzurparea puterii' și amenință cu proteste masive
Sistemele THAAD din Emirate primesc mentenanță de la Lockheed Martin
Alertă de securitate. Capitoliul a fost evacuat
Iranul, despre zborul bombardierelor B-52 Stratofortress: Fără valoare operațională
Viitorul Chinook Block 2 este incert. Echipajul, afectat de vibrațiile puternice ale elicopterului
Navalnîi în arest pentru 30 de zile
Ucraina și Ungaria vor un gentelmen's agreement pentru soluționarea disputelor între cele două state. Kievul speră astfel la deblocarea Comisiei NATO-Ucraina
Iohannis: Sunt convins că vom continua, împreună cu noua administraţie americană, dezvoltarea Parteneriatului Strategic
Frontex şi Irini îşi întăresc cooperarea pentru controlul respectării embargoului privind livrările de arme către Libia
Șase avioane de vânătoare MiG-29 au fost identificate la baza aeriană rusă din Siria
Peste 300 de vehicule blindate multi-rol SERVAL pentru Forțele Armate ale Franței, fabricate de Nexter și Texelis
Rusia se implică ca mediator între Siria și Israel
General ucrainean: Am avertizat din 2008 că Rusia intenţionează să anexeze Crimeea
Rușii nu au mai avut răbdare. Navalnîi, arestat în zona internațională a aeroportului. Ileana Racheru: Întoarcerea sa, comparată cu invadarea URSS din 1941
Securitate energetică | O nouă campanie de foraj în Marea Neagră. OMV investeşte 32 de milioane de euro
Rusia expulzează doi diplomaţi olandezi ca măsură de represalii la un gest similar al Olandei
Maia Sandu vrea un 'cerc de încredere' cu România și Ucraina, fiind dispusă discute cu Rusia despre prezența trupelor din Transnistria
China anunță sacțiuni împotriva oficialilor americani implicați în problema Taiwanului
Învestirea lui Joe Biden | FBI controlează militarii Gărzii Naţionale
Revolte în Tunisia | Armata, scoasă pe străzi. Peste 600 de persoane au fost arestate
Beijingul îl compară pe Mike Pompeo cu o insectă
MApN face recrutări. Pot candida SGP în activitate, civili și din structurile de informații ale MApN. Calendarul concursului
Moldova accelerează pe drumul pro-european. Maia Sandu: Integrarea europeană nu e un termen abstract
Rusia acuză Occidentul de diversiune în cazul Navalnîi, încercând să distragă atenția de la problemele interne
Mike Pompeo: Rusia că vrea să-l reducă la tăcere pe Navalnîi
Crossuri parteneri
DCBusiness.ro
DCBusiness.ro
DCNews.ro
DCNews.ro
StiriDiaspora.ro
StiriDiaspora.ro
DCMedical.ro
DCMedical.ro