Poți descărca aplicația:
Get it on App Store Get it on Google Play
Achiziția de tancuri K2 ar putea deschide ușa României către investiții majore în infrastructură. Portul Constanța ar putea beneficia și el de cooperarea cu Coreea de Sud
Industrie de apărare
Data actualizării:
Data publicării:
Gigantul coreean Hyundai Rotem producătorul tancurilor de ultimă generație K2 Panther e o companie specializată și în proiecte de infrastructură pentru transport, porturi și logistică smart, fapt pentru care explorează posibilitatea unor colaborări suplimentare, la pachet cu livrările de armament modern. Iar aici ar putea fi o oportunitate majoră pentru România. 
Tanc principal de luptă de tip K2 Panther, prezentat la expoziția Kadex 2024 în Coreea. Photo source: DefenseRomania
Tanc principal de luptă de tip K2 Panther, prezentat la expoziția Kadex 2024 în Coreea. Photo source: DefenseRomania

Exportul trenurilor de mare viteză sud-coreene către Uzbekistan și ale trenurilor etajate pentru Cupa Mondială din Maroc 2030 e doar un exemplu ce aduce un plus credibilității tehnologice globale, deschizând calea pentru colaborarea cu Hyundai Motor Group, al treilea cel mai mare grup auto din lume, în cele mai recente tehnologii de inteligență artificială și conducere autonomă.

 

K2 Panther pentru România ar putea veni la pachet cu investiții majore coreene în infrastructură, un domeniu deficitar în România

 

2. Tanc princ... (k2-panther-tanc_70246100.jpg)

Tanc principal de luptă de tip K2 Panther, prezentat la Kielce în Polonia, în cadrul expoziției MSPO 2024. Photo source: DefenseRomania

Practic coreenii propun României investiții majore în infrastructură, care vin la pachet cu o posibilă achiziție de tancuri de ultimă generație K2 Panther.

Proiectul K2RO - denumire provizorie - include transferul de tehnologie a tancului K2, ceea ce va promova inevitabil parteneriatele de cooperare industrială între România și Coreea de Sud.

Însă cel mai promițător aspect este că Hyundai Rotem, producătorul tancului K2, are deja o experiență vastă în diverse industrii ce țin de infrastructură. Guvernul României a stabilit și implementează un plan general de transport (GTMP) care investește un total de 36 de miliarde de euro între 2016 și 2030 pentru modernizarea infrastructurii de transport. Odată cu aderarea oficială a României la Acordul Schengen la 1 ianuarie, libera circulație în Europa a devenit posibilă, iar planurile României pentru modernizarea și extinderea infrastructurii iau avânt.

 

Globalizarea Portului Contanța ar putea avansa prin cooperarea cu industria feroviară din Coreea de Sud

 

3. Portul Con... (portul-constanta_40404400.jpg)

Portul Constanța, foto: DC News 

În special, în luna martie a anului trecut, guvernul a anunțat planuri de investiții în infrastructură, drumuri, alimentare cu apă și facilități electrice pentru dezvoltarea unui nou terminal în partea de sud a Portului Constanța. Portul Constanța este de fapt calea de acces principală și esențială care leagă Marea Neagră de interiorul Europei, atrăgând atenția internațională.

Interesant e că deja Autoritatea Portuară Constanța se pregătește deja să-și intensifice relațiile cu Coreea de Sud, semnând un memorandum de înțelegere (MOU) pentru cooperare reciprocă în sectorul logistic cu Autoritatea Portuară Busan în 2023.

Hyundai Rotem, cunoscută în principal pentru tancul K2, este specializată nu doar în apărare, ci și în vehicule feroviare și domeniul fabricilor inteligente. Spre exemplu trenul de mare viteză exportat în Uzbekistan de Hyundai Rotem în iunie anul trecut și-a îmbunătățit constant performanța de peste 15 ani, de la modelele inițiale până la cele mai recente versiuni.

La fel ca tancul K2, trenurile de mare viteză din Coreea de Sud sunt rezultatul unei colaborări între guvern și sectorul privat, având ca obiectiv producția internă cu un accent pe exporturi. Acest lucru a condus la produse recunoscute internațional pentru fiabilitatea lor ridicată.

Anul trecut, vehiculele feroviare sud-coreene de mare viteză au fost exportate pentru prima dată în Uzbekistan, punând bazele intrării pe piața globală. Luna trecută, în februarie, compania a obținut un contract pentru furnizarea de trenuri electrice etajate care vor fi folosite pentru Cupa Mondială 2030 din Maroc, câștigând astfel competiția cu țări avansate în domeniul feroviar, precum Franța și China, și extinzându-și astfel poziția ca producător global de vehicule feroviare. Notabil este și faptul că recent a semnat contracte de furnizare pentru proiecte de trenuri electrice de mare amploare în New South Wales (NSW) și Queensland, Australia, unde evaluările tehnologice și de mediu sunt foarte stricte.

 

Cooperări comerciale diverse care integrează tehnologia de ultimă generație a Hyundai Motor Group

 

4. Photo sour... (hyundai-motor-group_97870400.jpg)

Photo source: Hyundai Motor Group

Gama diversificată de vehicule feroviare Hyundai Rotem și cea mai recentă tehnologie de semnalizare feroviară, care asigură operarea sigură a vehiculelor bazată pe comunicații wireless de generația a 4-a, se numără printre aspectele esențiale pentru România, care investește în infrastructura de transport. În plus, vehiculul ghidat automatizat (AGV), un echipament automatizat de transfer logistic portuar pe care Hyundai Rotem îl dezvoltă, este de asemenea un succes notabil. Acest AGV este capabil să mute automat containere grele, facilitând transportul logistic rapid între zona de descărcare și doc, precum și între șinele feroviare și zona de descărcare.

Recent, nu doar în Coreea de Sud, ci și în țări avansate precum Statele Unite, Japonia și Europa, există o tendință de a stabili sisteme portuare inteligente pentru a spori eficiența operațională.

Domeniul de colaborare în afaceri cu Hyundai Rotem se extinde dincolo de timpul prezent. Fiind parte a grupului global de producție auto Hyundai Motor Group, Hyundai Rotem împarte avansul tehnologic în toate domeniile de activitate cu Hyundai Motor, concentrându-se pe intersecțiile dintre inteligența artificială (AI), conducerea autonomă și infrastructură pe bază de hidrogen de nouă generație.

De subiniat și faptul că Hyundai Rotem a prezentat recent vehiculul său multirol fără pilot (HR-SHERPA) la Expoziția Internațională de Apărare (IDEX 2025), organizată în Emiratele Arabe Unite (UAE), oferind o soluție pentru a depăși deficitul de forță de muncă cauzat de scăderea populației. Vehiculul multirol fără pilot, echipat cu sisteme de arme telecomandate, poate îndeplini diverse roluri, precum misiuni de supraveghere și recunoaștere. Acesta este considerat un rezultat de succes al colaborării dintre Hyundai Motor Group și diverse domenii de cercetare și dezvoltare a tehnologiilor pentru vehicule, incluzând mobilitatea, sistemele de electrificare, conducerea autonomă și inteligența artificială (AI).


Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență

Get it on App Store
Get it on Google Play

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News

Rheinmetall anticipează că până în 2030 își va crește vânzările de cinci ori
Cum fabrică regimul Lukașenko muniție „oarbă” pentru armata rusă. Linii de producție și ingineri aduși special din China pentru sistemele GRAD
O nouă armă a Rusiei, aruncată pe frontul din Ucraina. Shahed-101, drona iraniană low-cost proiectată pentru atacuri de saturație și rezistentă la bruiaj
Mașină de luptă a infanteriei de tip Lynx. Photo source: Rheinmetall
EXCLUSIV
Noi detalii despre „achiziția” de Lynx a României: Care sunt semnele de întrebare înainte de decizia finală 
De la giganți industriali la faliment iminent. Cum au ajuns fabricile de tancuri și avioane ale Rusiei să fie înecate în datorii și paralizate de birocrație
Ucraina primește 100 de avioane Rafale de la Franța. Când vor ajunge pe front și, mai ales, cine plătește factura?
Inițiativa de muniție rămâne blocată la Praga: De ce NATO nu poate prelua proiectul abandonat de cehi
După Brazilia, și Columbia alege Gripen. Ofensiva suedezilor de la SAAB ar putea fi încununată cu un contract istoric pentru Europa: 150 de avioane livrate Ucrainei
Cât costă cele mai cunoscute vehicule blindate din lume. Piranha 5 românesc stă chiar foarte bine
Elicopterele Black Hawk ale României au zburat dublu față de Black Hawk ale Armatei SUA. Cum se „leagă” mentenanța F-16 și Black Hawk
Rachetele ucrainene Flamingo devin încet dar sigur coșmarul antiaerienei Rusiei. Atacuri masive în Crimeea ocupată și în interiorul Federației
Indiciul care a dat China de gol: Portavionul pe care tocmai îl construiește va fi nuclear. China intră într-un club select unde doar două țări mai sunt
Lynx se pare că ar fi marele câștigător în bătălia viitoarei mașini de luptă a României. Ar urma clarificări privind producția în România dacă alegerea se confirmă
Nu e nevoie de ruși: Europenii își „prăbușesc” singuri viitorul avion de generația a 6-a. De la „nemții nu pot construi singuri peste noapte un avion” la „francezii sunt liberi să plece”
Inovația născută din disperare: Sting, drona FPV care a devenit coșmarul dronelor Shahed. Poate Ucraina câștiga războiul de uzură tehnologică?
Un aliat NATO se înarmează împotriva altui aliat NATO: Grecia cere de la Statele Unite rachete AIM-120D pentru F-35 ca să anuleze avantajul strategic al Turciei
Rotația detașamentului român care a operat 4 avioane F-16 din dotarea României în misiuni de Poliție Aerienă a statelor baltice. Foto: Forțele Aeriene Române
EXCLUSIV
Industria română spune că poate deveni un hub de mentenanță pentru blindate și F-16. Centre mobile de mentenanță, mină de aur în contextul războiului din Ucraina?
Apărarea anti-drone a NATO se schimbă: De ce racheta Mark 1 este cea mai mare amenințare pentru dronele ruseşti
Pachetul Rheinmetall pentru România: Ar exista discuţii despre familia de blindate grele KF51 Panther, dincolo de miza uriașă a fabricii de pulberi de la Brașov
A fost livrat al 750-lea sistem HIMARS, un game changer în războiul de artilerie. Câte sisteme HIMARS deține România?
„Nimic în România pentru România. E de noaptea minții!”. Deși în România se construiește primul portavion pentru drone și fregate de ultimă generație
Războiul dronelor, dincolo de mit. De ce eșuează tehnologia occidentală scumpă în fața „improvizațiilor” de pe frontul din Ucraina
UralVagonZavod - singura întreprindere rusă care realizează asamblarea în serie a tancurilor, atât pentru nevoile armatei ruse cât și pentru export.
EXCLUSIV
Radiografia colosului cu picioare de lut. De ce „invincibila” industrie de apărare a Rusiei, sufocată de datorii și dependentă de China, nu mai poate reface armata din 2022
Mize și piedici: De ce producția blindatelor germane Lynx în Ucraina este blocată de „detaliul” esențial numit finanţare
JAS 39 Gripen "Made in Ukraine": De ce acordul cu Suedia este un "game-changer" strategic absolut pentru ucraineni
IAR-99 Șoim. Sursă foto: Forțele Aeriene Române
EXCLUSIV
Privatizarea, ultima șansă pentru IAR-99 Șoim? Mișcare tectonică în industria românească: O companie, interesată de Avioane Craiova
Inovație după modelul Ucraina: Germania are o nouă armă anti-dronă. Sistemul Skyranger primește upgrade-ul mult aşteptat
Rușii au livrat un nou lot de Su-34, „calul de bătaie” al aviației în Ucraina. Câte avioane Su-34 au fost pierdute de la începutul invaziei
Photo source: NATO
EXCLUSIV
Să învățăm de la Ucraina: Flota de drone. Am. Pierre Vandier, Comandantul Suprem pentru Transformare: Am discutat și cu România. Modelul e deja testat și poate fi adus și în Marea Neagră
„Reabilitare” pe frontul ucrainean? Ce se ascunde în spatele deciziei Marii Britanii de a trimite controversatele blindate Ajax

Ştiri Recomandate

Războiul din Marea Neagră: Dronele ucrainene Sea Baby lovesc un petrolier strategic al „flotei fantomă” rusești (FOTO/VIDEO)
Războiul din Ucraina: Se pregătește un „plan de pace” în 20 de puncte pentru Statele Unite, în timp ce diplomația intră într-o fază critică
Pentru ce se pregăteşte Rusia? Medvedev anunță că planul a fost “aproape îndeplinit”: Peste 400.000 de militari angajați s-au alăturat armatei ruse de la începutul acestui an
Orizont 2029: Războiul invizibil și miopia strategică a Occidentului. Este un atac rusesc asupra NATO inevitabil?
„VLAH”: Debut oficial pentru primul blindat de luptă 4x4 produs 100% în România
Rusia pierde un pion important în Marea Neagră. Detaliile operațiunii SBU care a demascat transportul ilegal de cereale din Crimeea
Succes major pentru Damen în SUA (VIDEO): Designul ales de US Navy validează soluția propusă şi pentru Forțele Navale Române
Rusia creează o armată de drone în spatele frontului aproape de granița României. Informațiile arată că Transnistria va fi folosită ca trambulină împotriva Ucrainei și destabilizarea Moldovei
Trupele ruse au primit în dotare noi bombardiere Su-34. Al șaptelea lot din 2025 a fost livrat Forțelor Aerocosmice
Ucraina e pe punctul de a mai primi câteva avioane MiG-29 din Europa. S-au reluat negocierile pentru avioanele MiG-29 poloneze „înghețate” de doi ani și jumătate
Sursă foto: FORTER
EXCLUSIV
Recalibrarea prezenței militare SUA în Europa pune România în fața unor noi responsabilități strategice. Un punct de comparație necesar: Polonia
IAR-99 nu pot efectua testele în zbor ale noului soft. Nici „Dumnezeu, râul, ramul nu ține” cu avioanele românești IAR-99 Șoim
Moscova, mulțumită de declarațiile lui Trump: Interviul e în conformitate cu viziunea noastră
Nicuşor Dan a mers la fabrica Thales din Limours: "România va investi semnificativ în apărare, dar nu doar ca simplu cumpărător"
Noua dronă MQ-28 a lovit cu succes cu o rachetă aer-aer AIM-120 o țintă reală. Statul fortăreață din celălalt capăt al flancului României ar putea fi primul client european
Imagini cu sistemul antidronă MEROPS, cumpărat și de România: Cu peste 1.000 de drone doborâte în Ucraina, un UAV costă 10% dintr-un Shahed
Siria prin ochii americanilor: „O călătorie nebună de la izolare la deschidere”. Experții îndeamnă la reforme și avertizează împotriva „conducerii unei țări falimentare”
Norvegia schimbă doctrina de apărare: Se caută rachete cu rază lungă capabile să lovească inima flotei rusești din Arctica
Nicușor Dan la Paris: Promisiuni ferme privind doborârea dronelor rusești și un nou demers în industria de apărare, după întâlnirea cu Emmanuel Macron
Avioane militare din China și Rusia au pătruns neautorizat în Zona de Identificare a Apărării Antiaeriene a Coreei de Sud
„Națiuni în descompunere”: Donald Trump lansează cel mai virulent atac de până acum la adresa Europei și a liderilor săi
„Cele mai periculoase vremuri”: Polonia se pregătește oficial de un eventual război dinspre Est și își transformă granița într-o fortăreață
Grecia cumpără 36 de sisteme de rachete israeliene PULS pentru 650 de milioane de euro
Germania are Unitate specială Anti-drone. Decizia, după ce un număr record de drone au fost observate în apropierea aeroporturilor
Vizită la nivel înalt la Paris (VIDEO): Președintele Nicușor Dan, primit la Palatul Élysée pentru discuții strategice cu Emmanuel Macron
Ultima aeronavă rusă de transport An-22 "Antey" s-a prăbușit astăzi din motive tehnice
Lovitură de teatru la negocierile pentru încheierea războiului din Ucraina? SUA sunt gata să „sacrifice” Donbasul și să-l ofere Rusiei pentru pace
Tren militar din Rusia / Ministerul apărării (imagine ilustrativă)
EXCLUSIV
Gura de oxigen pentru Ucraina se amână: Japonia nu e de acord cu propunerea UE de confiscare a activelor rusești în favoarea Ucrainei
Revoluție tactică pentru blindate: SUA testează cu succes tancul Abrams transformat în ,,rampă de lansare'' pentru drone kamikaze
Croația mizează pe parteneriatul cu Franța și cumpără obuziere Caesar. De ce francezii și nu germanii
Ucraina arată momentul distrugerii „titanului zburător” al Rusiei (VIDEO): Unitatea Alpha a SBU a lovit un elicopter gigant Mi-26
Suspiciuni de corupție în NATO. Numele companiei israeliene Elbit apare printre companiile suspectate
pixel