Poți descărca aplicația:
Get it on App Store Get it on Google Play
Achiziția de tancuri K2 ar putea deschide ușa României către investiții majore în infrastructură. Portul Constanța ar putea beneficia și el de cooperarea cu Coreea de Sud
Industrie de apărare
Data actualizării:
Data publicării:
Gigantul coreean Hyundai Rotem producătorul tancurilor de ultimă generație K2 Panther e o companie specializată și în proiecte de infrastructură pentru transport, porturi și logistică smart, fapt pentru care explorează posibilitatea unor colaborări suplimentare, la pachet cu livrările de armament modern. Iar aici ar putea fi o oportunitate majoră pentru România. 
Tanc principal de luptă de tip K2 Panther, prezentat la expoziția Kadex 2024 în Coreea. Photo source: DefenseRomania
Tanc principal de luptă de tip K2 Panther, prezentat la expoziția Kadex 2024 în Coreea. Photo source: DefenseRomania

Exportul trenurilor de mare viteză sud-coreene către Uzbekistan și ale trenurilor etajate pentru Cupa Mondială din Maroc 2030 e doar un exemplu ce aduce un plus credibilității tehnologice globale, deschizând calea pentru colaborarea cu Hyundai Motor Group, al treilea cel mai mare grup auto din lume, în cele mai recente tehnologii de inteligență artificială și conducere autonomă.

 

K2 Panther pentru România ar putea veni la pachet cu investiții majore coreene în infrastructură, un domeniu deficitar în România

 

2. Tanc princ... (k2-panther-tanc_70246100.jpg)

Tanc principal de luptă de tip K2 Panther, prezentat la Kielce în Polonia, în cadrul expoziției MSPO 2024. Photo source: DefenseRomania

Practic coreenii propun României investiții majore în infrastructură, care vin la pachet cu o posibilă achiziție de tancuri de ultimă generație K2 Panther.

Proiectul K2RO - denumire provizorie - include transferul de tehnologie a tancului K2, ceea ce va promova inevitabil parteneriatele de cooperare industrială între România și Coreea de Sud.

Însă cel mai promițător aspect este că Hyundai Rotem, producătorul tancului K2, are deja o experiență vastă în diverse industrii ce țin de infrastructură. Guvernul României a stabilit și implementează un plan general de transport (GTMP) care investește un total de 36 de miliarde de euro între 2016 și 2030 pentru modernizarea infrastructurii de transport. Odată cu aderarea oficială a României la Acordul Schengen la 1 ianuarie, libera circulație în Europa a devenit posibilă, iar planurile României pentru modernizarea și extinderea infrastructurii iau avânt.

 

Globalizarea Portului Contanța ar putea avansa prin cooperarea cu industria feroviară din Coreea de Sud

 

3. Portul Con... (portul-constanta_40404400.jpg)

Portul Constanța, foto: DC News 

În special, în luna martie a anului trecut, guvernul a anunțat planuri de investiții în infrastructură, drumuri, alimentare cu apă și facilități electrice pentru dezvoltarea unui nou terminal în partea de sud a Portului Constanța. Portul Constanța este de fapt calea de acces principală și esențială care leagă Marea Neagră de interiorul Europei, atrăgând atenția internațională.

Interesant e că deja Autoritatea Portuară Constanța se pregătește deja să-și intensifice relațiile cu Coreea de Sud, semnând un memorandum de înțelegere (MOU) pentru cooperare reciprocă în sectorul logistic cu Autoritatea Portuară Busan în 2023.

Hyundai Rotem, cunoscută în principal pentru tancul K2, este specializată nu doar în apărare, ci și în vehicule feroviare și domeniul fabricilor inteligente. Spre exemplu trenul de mare viteză exportat în Uzbekistan de Hyundai Rotem în iunie anul trecut și-a îmbunătățit constant performanța de peste 15 ani, de la modelele inițiale până la cele mai recente versiuni.

La fel ca tancul K2, trenurile de mare viteză din Coreea de Sud sunt rezultatul unei colaborări între guvern și sectorul privat, având ca obiectiv producția internă cu un accent pe exporturi. Acest lucru a condus la produse recunoscute internațional pentru fiabilitatea lor ridicată.

Anul trecut, vehiculele feroviare sud-coreene de mare viteză au fost exportate pentru prima dată în Uzbekistan, punând bazele intrării pe piața globală. Luna trecută, în februarie, compania a obținut un contract pentru furnizarea de trenuri electrice etajate care vor fi folosite pentru Cupa Mondială 2030 din Maroc, câștigând astfel competiția cu țări avansate în domeniul feroviar, precum Franța și China, și extinzându-și astfel poziția ca producător global de vehicule feroviare. Notabil este și faptul că recent a semnat contracte de furnizare pentru proiecte de trenuri electrice de mare amploare în New South Wales (NSW) și Queensland, Australia, unde evaluările tehnologice și de mediu sunt foarte stricte.

 

Cooperări comerciale diverse care integrează tehnologia de ultimă generație a Hyundai Motor Group

 

4. Photo sour... (hyundai-motor-group_97870400.jpg)

Photo source: Hyundai Motor Group

Gama diversificată de vehicule feroviare Hyundai Rotem și cea mai recentă tehnologie de semnalizare feroviară, care asigură operarea sigură a vehiculelor bazată pe comunicații wireless de generația a 4-a, se numără printre aspectele esențiale pentru România, care investește în infrastructura de transport. În plus, vehiculul ghidat automatizat (AGV), un echipament automatizat de transfer logistic portuar pe care Hyundai Rotem îl dezvoltă, este de asemenea un succes notabil. Acest AGV este capabil să mute automat containere grele, facilitând transportul logistic rapid între zona de descărcare și doc, precum și între șinele feroviare și zona de descărcare.

Recent, nu doar în Coreea de Sud, ci și în țări avansate precum Statele Unite, Japonia și Europa, există o tendință de a stabili sisteme portuare inteligente pentru a spori eficiența operațională.

Domeniul de colaborare în afaceri cu Hyundai Rotem se extinde dincolo de timpul prezent. Fiind parte a grupului global de producție auto Hyundai Motor Group, Hyundai Rotem împarte avansul tehnologic în toate domeniile de activitate cu Hyundai Motor, concentrându-se pe intersecțiile dintre inteligența artificială (AI), conducerea autonomă și infrastructură pe bază de hidrogen de nouă generație.

De subiniat și faptul că Hyundai Rotem a prezentat recent vehiculul său multirol fără pilot (HR-SHERPA) la Expoziția Internațională de Apărare (IDEX 2025), organizată în Emiratele Arabe Unite (UAE), oferind o soluție pentru a depăși deficitul de forță de muncă cauzat de scăderea populației. Vehiculul multirol fără pilot, echipat cu sisteme de arme telecomandate, poate îndeplini diverse roluri, precum misiuni de supraveghere și recunoaștere. Acesta este considerat un rezultat de succes al colaborării dintre Hyundai Motor Group și diverse domenii de cercetare și dezvoltare a tehnologiilor pentru vehicule, incluzând mobilitatea, sistemele de electrificare, conducerea autonomă și inteligența artificială (AI).


Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență

Get it on App Store
Get it on Google Play

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News

Polonia, ''uzina NATO'' pentru un nou tip de rachete: Industria poloneză de apărare devine producătorul rachetelor de croazieră americane Barracuda-500
ROMARM începe să respire în sfârșit: Offset în programul K9, dar și discuții despre retehnologizare, producție, muniție și arme pentru Armată și MAI, pe agendă în Coreea
Rafale F5 e „noul avion” al Franței, cu motoare mai puternice. Planul B după ce ruptura de Germania în avionul viitorului de generația a 6-a e mai mare decât părea
Obuziere K9 Thunder și mașini de luptă Redback „made in Romania”, vândute în Europa? Cum plănuiesc coreenii să transforme România într-un „gigant industrial” în Europa de Est
Mai multă muniție pentru Polonia: Companii franceze și poloneze vor produce propulsori pentru obuzele de 155 mm
A început producția pentru România a obuzierelor K9 și a vehiculelor de alimentare K10. Când va fi mutată în țară producția
Un „păianjen” fabricat în România? Peste 25 de firme românești, gata să se implice în producția în țară a Redback, dacă România va opta pentru mașini de luptă Redback
Armata SUA, în fața unei dileme istorice: Imprimarea 3D a echipamentelor militare ca ultimă soluție pentru a nu depinde de marile companii de apărare
Artileria rămâne regina războiului. „România a ales soluția de ultimă generație K9 „Tunetul”, dar ușa ne este larg deschisă”
Noi submuniții permit unei rachete HIMARS să lovească trei ținte simultan. La raza maximă de acțiune se adaugă până la 120 de km
Arma secretă a Ucrainei: Cum a fost transformat un avion ultrauşor într-un mic bombardier strategic cu rază lungă de acţiune
Corespondență DefenseRomania din Coreea: K9, primul mare contract dintre cele două țări. Când ajung obuzierele și ce companii românești sunt prezente la Seul
FN SCAR / ©: DefenseRomania
EXCLUSIV
Arme de asalt și mitraliere made în România, propunerea grupului de armament FN Herstal. Fabrica, vizitată și de ministrul Moșteanu
Ucraina negociază un contract pe termen lung pentru 25 de sisteme Patriot: Finanțarea, asigurată din activele rusești înghețate
Cobra II, photo source: DefenseRomania
EXCLUSIV
Blindatele 4x4 Cobra II produse în România, un model ce va fi copiat? Industria turcă, tot mai dispusă să mute producția în România
Tehnologia occidentală alimentează în continuare mașina de război a Rusiei: Cum ocolește Moscova sancțiunile economice și cine plătește prețul?
Olanda, primul aliat european în programul de drone de luptă al SUA: F-35 primește un "coechipier loial" echipat cu Inteligență Artificială
Miliarde de dolari investite în van? De ce NATO a ignorat intensitatea războiul electronic (EW) rusesc, iar acum plăteşte un cost prea mare pentru interceptarea dronelor
,,Războiul robotizat'' este aici: Sistemele care „prind” şi ,,lansează'' dronele din mers. O inovație militară care a stârnit deja interesul Armatei SUA
Inovația care ,,stinge lumina'' Marinei Ruse: De ce drona ucraineană Magura a devenit coșmarul fiecărui amiral rus
Programe cheie pentru modernizarea României: Camioane Iveco, blindate Piranha 5 și Cobra II sau arme de asalt. Cum să revitalizăm inteligent industria cu bani europeni
Polonia, într-o cursă istorică a înarmării: Submarinele ORKA, între oferta Germaniei, tehnologia Franței și investiția în industrie a Coreei de Sud
Curajoasa „fantomă” care vrea să anuleze amenințarea cu rachete hipersonice a Rusiei: Investiția colosală a companie americane Raytheon în noul radar GhostEye
Furnizarea rachetelor Taurus către Ucraina devine şi mai complicată: O companie japoneză, implicată în dezvoltarea motorului noii rachete germane
Portdrapelul României în Europa? Singura armă modernă pe care o producem și o putem oferi altor state. A treia oară poate e cu noroc
Inovația militară ,,născută din foc'': Drona americană Artemis, „vărul” Shahed, trecută în producția de serie. Sistemul care navighează și fără GPS
Cine înlocuiește MLI-84 Jderul? Ciudatul caz al mașinilor de luptă: Cum ar putea România cumpăra Lynx, „made in” Ungaria
Artilerie rămâne regina, dar muniția de ultimă generație schimbă regulile jocului. SUA testează LRMP, noul proiectil de 155 mm integrat pe tot ce înseamnă artilerie americană
Jocul prostesc de imagine al Rusiei: Intensificarea cooperării militare cu Belarus, sub pretextul acuzațiilor de "război hibrid" dinspre Occident
Contract gigant pentru componetele de ghidaj ale rachetelor PAC-3 Patriot. Cine ar putea fi clienții „misterioși” care pregătesc apărarea teritoriului cu Patriot

Ştiri Recomandate

Rușii publică lista țărilor ostile. Manipulare grosolană a propagandei: România, "retrogradată în urna" țărilor obligate să sprijine Ucraina
Ucraina și Grecia, acord pentru livrarea de gaze naturale lichefiate (GNL) până în martie 2026
Controlul asupra rezervelor de petrol ale Venezuelei. Propunerea făcută de Maduro pentru Donald Trump (NYT)
Rachetele europene care vor putea lovi la peste 1.000 km. Storm Shadow și ATACMS sunt letale, însă au o rază de doar câteva sute de km
Noi avioane Mirage și sisteme SAMP/T? Kievul anunță un acord "istoric" cu Franţa pentru apărare aeriană. Înțelegere și cu Grecia privind importurile de gaz
Ochi suplimentari pentru NATO în Marea Baltică: Suedia construiește două submarine clasa A26. Ce face România în Marea Neagră
De ce importă Rusia mii de nord-coreeni pentru fabricile de drone?
"Cea mai mare criză umanitară din lume". Emisarul lui Trump pentru Africa denunţă atrocităţi inacceptabile în războiul din Sudan
Planul Rusiei: 120.000 de bombe tip sovietic, transformate în bombe cu planare anul acesta. Kremlinul lucrează și la creșterea razei de acțiune la 400 de km
Ucrainenii atacă linia ferată Transsiberiană pentru a bloca livrările de muniție din Coreea de Nord către Rusia
Cât costă cele mai cunoscute vehicule blindate din lume. Piranha 5 românesc stă chiar foarte bine
Lukoil nu mai forează în perimetrul Trident din Marea Neagră. Sancțiunile SUA pun reflectorul pe autoritățile române: "Nu ne vindem țara" americanilor de la Exxon Vs. blândețea față de Lukoil
NATO își flexează mușchii în Flancul Estic: Zeci de aeronave, exerciții în apropierea frontierei cu Rusia
Coreea de Nord a redus drastic aprovizionarea cu obuze către Rusia. În schimb, Kim extinde producția de drone
Franța ia vălul de pe racheta cu capacitate nucleară ASMPA-R. Lansată din Rafale-M, racheta e acum utilizată oficial de Marina Franceză
Scutul lui Ahile al Greciei, cu sisteme de apărare antiaeriană din Israel, inclusiv sistemul SPYDER ales și de România
SUA se pregătesc să lovească Venezuela: De ce primele ținte pentru F-35 vor fi avioanele Su-30 și care e riscul în ciuda diferenței uriașe de forță militară
Un atac rarisim: Rușii au lovit Ucraina cu noua rachetă hipersonică Zircon. Anomalia e că au lansat-o terestru din Crimeea ocupată
Surpriză plăcută în Armata R. Moldova: Obuziere moderne ATMOS de 155 mm. Achiziție istorică care nu a fost anunțată oficial ci prezentată în timpul tragerilor
Elicopterele Black Hawk ale României au zburat dublu față de Black Hawk ale Armatei SUA. Cum se „leagă” mentenanța F-16 și Black Hawk
Ucraina le-a pregătit rușilor o nouă surpriză pe lângă Flamingo. Au fost lansate și rachete Long Nepune împotriva țintelor din Rusia (Video)
Cinci țări importante din Europa s-au angajat să coopereze cât mai strâns pentru a combate amenințarea hibridă a Rusiei
Ce a obținut Viktor Orban după vizita la Trump: Zero sancțiuni, la schimb cu arme, LNG și echipamente nucleare din SUA
Ambasadorul Rusiei, convocat la MAE după ce o nouă dronă rusă a căzut în România
Dronele ucrainene au atacat un terminal petrolier rusesc din Novorossiisk
Lukoil ar putea fi preluat de Carlyle. Grupul american are investiții și în sectorul energetic românesc
Avertismentul Uniunii Africane: Mali e la un pas de a fi preluat de grupări jihadiste
SUA lansează Operațiunea militară "Southern Spear". Nave de război, F-35 și portavionul Gerald Ford, desfășurate pentru combaterea traficului de droguri
Cum țintesc dronele și rachetele rusești infrastructura energetică ucraineană: Blocuri de locuințe lovite și cel puțin 26 de victime
Un avion de luptă Su-30 s-a prăbușit în nord-vestul Rusiei
Declarație G7: Sprijinul acordat Rusiei de Iran, Coreea de Nord și China este un „factor decisiv” în continuarea războiului de agresiune rus
Lynx se pare că ar fi marele câștigător în bătălia viitoarei mașini de luptă a României. Ar urma clarificări privind producția în România dacă alegerea se confirmă
pixel