Poți descărca aplicația:
Get it on App Store Get it on Google Play
Achiziția de tancuri K2 ar putea deschide ușa României către investiții majore în infrastructură. Portul Constanța ar putea beneficia și el de cooperarea cu Coreea de Sud
Industrie de apărare
Data actualizării:
Data publicării:
Gigantul coreean Hyundai Rotem producătorul tancurilor de ultimă generație K2 Panther e o companie specializată și în proiecte de infrastructură pentru transport, porturi și logistică smart, fapt pentru care explorează posibilitatea unor colaborări suplimentare, la pachet cu livrările de armament modern. Iar aici ar putea fi o oportunitate majoră pentru România. 
Tanc principal de luptă de tip K2 Panther, prezentat la expoziția Kadex 2024 în Coreea. Photo source: DefenseRomania
Tanc principal de luptă de tip K2 Panther, prezentat la expoziția Kadex 2024 în Coreea. Photo source: DefenseRomania

Exportul trenurilor de mare viteză sud-coreene către Uzbekistan și ale trenurilor etajate pentru Cupa Mondială din Maroc 2030 e doar un exemplu ce aduce un plus credibilității tehnologice globale, deschizând calea pentru colaborarea cu Hyundai Motor Group, al treilea cel mai mare grup auto din lume, în cele mai recente tehnologii de inteligență artificială și conducere autonomă.

 

K2 Panther pentru România ar putea veni la pachet cu investiții majore coreene în infrastructură, un domeniu deficitar în România

 

2. Tanc princ... (k2-panther-tanc_70246100.jpg)

Tanc principal de luptă de tip K2 Panther, prezentat la Kielce în Polonia, în cadrul expoziției MSPO 2024. Photo source: DefenseRomania

Practic coreenii propun României investiții majore în infrastructură, care vin la pachet cu o posibilă achiziție de tancuri de ultimă generație K2 Panther.

Proiectul K2RO - denumire provizorie - include transferul de tehnologie a tancului K2, ceea ce va promova inevitabil parteneriatele de cooperare industrială între România și Coreea de Sud.

Însă cel mai promițător aspect este că Hyundai Rotem, producătorul tancului K2, are deja o experiență vastă în diverse industrii ce țin de infrastructură. Guvernul României a stabilit și implementează un plan general de transport (GTMP) care investește un total de 36 de miliarde de euro între 2016 și 2030 pentru modernizarea infrastructurii de transport. Odată cu aderarea oficială a României la Acordul Schengen la 1 ianuarie, libera circulație în Europa a devenit posibilă, iar planurile României pentru modernizarea și extinderea infrastructurii iau avânt.

 

Globalizarea Portului Contanța ar putea avansa prin cooperarea cu industria feroviară din Coreea de Sud

 

3. Portul Con... (portul-constanta_40404400.jpg)

Portul Constanța, foto: DC News 

În special, în luna martie a anului trecut, guvernul a anunțat planuri de investiții în infrastructură, drumuri, alimentare cu apă și facilități electrice pentru dezvoltarea unui nou terminal în partea de sud a Portului Constanța. Portul Constanța este de fapt calea de acces principală și esențială care leagă Marea Neagră de interiorul Europei, atrăgând atenția internațională.

Interesant e că deja Autoritatea Portuară Constanța se pregătește deja să-și intensifice relațiile cu Coreea de Sud, semnând un memorandum de înțelegere (MOU) pentru cooperare reciprocă în sectorul logistic cu Autoritatea Portuară Busan în 2023.

Hyundai Rotem, cunoscută în principal pentru tancul K2, este specializată nu doar în apărare, ci și în vehicule feroviare și domeniul fabricilor inteligente. Spre exemplu trenul de mare viteză exportat în Uzbekistan de Hyundai Rotem în iunie anul trecut și-a îmbunătățit constant performanța de peste 15 ani, de la modelele inițiale până la cele mai recente versiuni.

La fel ca tancul K2, trenurile de mare viteză din Coreea de Sud sunt rezultatul unei colaborări între guvern și sectorul privat, având ca obiectiv producția internă cu un accent pe exporturi. Acest lucru a condus la produse recunoscute internațional pentru fiabilitatea lor ridicată.

Anul trecut, vehiculele feroviare sud-coreene de mare viteză au fost exportate pentru prima dată în Uzbekistan, punând bazele intrării pe piața globală. Luna trecută, în februarie, compania a obținut un contract pentru furnizarea de trenuri electrice etajate care vor fi folosite pentru Cupa Mondială 2030 din Maroc, câștigând astfel competiția cu țări avansate în domeniul feroviar, precum Franța și China, și extinzându-și astfel poziția ca producător global de vehicule feroviare. Notabil este și faptul că recent a semnat contracte de furnizare pentru proiecte de trenuri electrice de mare amploare în New South Wales (NSW) și Queensland, Australia, unde evaluările tehnologice și de mediu sunt foarte stricte.

 

Cooperări comerciale diverse care integrează tehnologia de ultimă generație a Hyundai Motor Group

 

4. Photo sour... (hyundai-motor-group_97870400.jpg)

Photo source: Hyundai Motor Group

Gama diversificată de vehicule feroviare Hyundai Rotem și cea mai recentă tehnologie de semnalizare feroviară, care asigură operarea sigură a vehiculelor bazată pe comunicații wireless de generația a 4-a, se numără printre aspectele esențiale pentru România, care investește în infrastructura de transport. În plus, vehiculul ghidat automatizat (AGV), un echipament automatizat de transfer logistic portuar pe care Hyundai Rotem îl dezvoltă, este de asemenea un succes notabil. Acest AGV este capabil să mute automat containere grele, facilitând transportul logistic rapid între zona de descărcare și doc, precum și între șinele feroviare și zona de descărcare.

Recent, nu doar în Coreea de Sud, ci și în țări avansate precum Statele Unite, Japonia și Europa, există o tendință de a stabili sisteme portuare inteligente pentru a spori eficiența operațională.

Domeniul de colaborare în afaceri cu Hyundai Rotem se extinde dincolo de timpul prezent. Fiind parte a grupului global de producție auto Hyundai Motor Group, Hyundai Rotem împarte avansul tehnologic în toate domeniile de activitate cu Hyundai Motor, concentrându-se pe intersecțiile dintre inteligența artificială (AI), conducerea autonomă și infrastructură pe bază de hidrogen de nouă generație.

De subiniat și faptul că Hyundai Rotem a prezentat recent vehiculul său multirol fără pilot (HR-SHERPA) la Expoziția Internațională de Apărare (IDEX 2025), organizată în Emiratele Arabe Unite (UAE), oferind o soluție pentru a depăși deficitul de forță de muncă cauzat de scăderea populației. Vehiculul multirol fără pilot, echipat cu sisteme de arme telecomandate, poate îndeplini diverse roluri, precum misiuni de supraveghere și recunoaștere. Acesta este considerat un rezultat de succes al colaborării dintre Hyundai Motor Group și diverse domenii de cercetare și dezvoltare a tehnologiilor pentru vehicule, incluzând mobilitatea, sistemele de electrificare, conducerea autonomă și inteligența artificială (AI).


Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență

Get it on App Store
Get it on Google Play

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News

Elicopterele Black Hawk ale României au zburat dublu față de Black Hawk ale Armatei SUA. Cum se „leagă” mentenanța F-16 și Black Hawk
Rachetele ucrainene Flamingo devin încet dar sigur coșmarul antiaerienei Rusiei. Atacuri masive în Crimeea ocupată și în interiorul Federației
Indiciul care a dat China de gol: Portavionul pe care tocmai îl construiește va fi nuclear. China intră într-un club select unde doar două țări mai sunt
Lynx se pare că ar fi marele câștigător în bătălia viitoarei mașini de luptă a României. Ar urma clarificări privind producția în România dacă alegerea se confirmă
Nu e nevoie de ruși: Europenii își „prăbușesc” singuri viitorul avion de generația a 6-a. De la „nemții nu pot construi singuri peste noapte un avion” la „francezii sunt liberi să plece”
Inovația născută din disperare: Sting, drona FPV care a devenit coșmarul dronelor Shahed. Poate Ucraina câștiga războiul de uzură tehnologică?
Un aliat NATO se înarmează împotriva altui aliat NATO: Grecia cere de la Statele Unite rachete AIM-120D pentru F-35 ca să anuleze avantajul strategic al Turciei
Rotația detașamentului român care a operat 4 avioane F-16 din dotarea României în misiuni de Poliție Aerienă a statelor baltice. Foto: Forțele Aeriene Române
EXCLUSIV
Industria română spune că poate deveni un hub de mentenanță pentru blindate și F-16. Centre mobile de mentenanță, mină de aur în contextul războiului din Ucraina?
Apărarea anti-drone a NATO se schimbă: De ce racheta Mark 1 este cea mai mare amenințare pentru dronele ruseşti
Pachetul Rheinmetall pentru România: Ar exista discuţii despre familia de blindate grele KF51 Panther, dincolo de miza uriașă a fabricii de pulberi de la Brașov
A fost livrat al 750-lea sistem HIMARS, un game changer în războiul de artilerie. Câte sisteme HIMARS deține România?
„Nimic în România pentru România. E de noaptea minții!”. Deși în România se construiește primul portavion pentru drone și fregate de ultimă generație
Războiul dronelor, dincolo de mit. De ce eșuează tehnologia occidentală scumpă în fața „improvizațiilor” de pe frontul din Ucraina
UralVagonZavod - singura întreprindere rusă care realizează asamblarea în serie a tancurilor, atât pentru nevoile armatei ruse cât și pentru export.
EXCLUSIV
Radiografia colosului cu picioare de lut. De ce „invincibila” industrie de apărare a Rusiei, sufocată de datorii și dependentă de China, nu mai poate reface armata din 2022
Mize și piedici: De ce producția blindatelor germane Lynx în Ucraina este blocată de „detaliul” esențial numit finanţare
JAS 39 Gripen "Made in Ukraine": De ce acordul cu Suedia este un "game-changer" strategic absolut pentru ucraineni
IAR-99 Șoim. Sursă foto: Forțele Aeriene Române
EXCLUSIV
Privatizarea, ultima șansă pentru IAR-99 Șoim? Mișcare tectonică în industria românească: O companie, interesată de Avioane Craiova
Inovație după modelul Ucraina: Germania are o nouă armă anti-dronă. Sistemul Skyranger primește upgrade-ul mult aşteptat
Rușii au livrat un nou lot de Su-34, „calul de bătaie” al aviației în Ucraina. Câte avioane Su-34 au fost pierdute de la începutul invaziei
Photo source: NATO
EXCLUSIV
Să învățăm de la Ucraina: Flota de drone. Am. Pierre Vandier, Comandantul Suprem pentru Transformare: Am discutat și cu România. Modelul e deja testat și poate fi adus și în Marea Neagră
„Reabilitare” pe frontul ucrainean? Ce se ascunde în spatele deciziei Marii Britanii de a trimite controversatele blindate Ajax
Mega-achiziție de aproiape 2 miliarde de euro: Croația își transformă armata cu tancuri Leopard și obuziere Caesar
Mark Rutte anunță noua țintă strategică a NATO: 5% din PIB pentru Apărare. Președintele Dan: „Reînarmarea nu e o alegere, e o necesitate”
SUA readuc „Fat Albert”, cel mai cunoscut avion C-130 Hercules din lume, la Marshall Aerospace pentru o nouă cutie centrală a aripii
”Vom revigora industria de apărare. Avem o tradiție”. Nicuşor Dan dă asigurări că România implementează strategia pentru industria de apărare
Viitorul bombardier stealth B-21 Raider redefinește cabina de pilotaj? Mai puțini oameni implicaţi, mai multe sisteme AI la manşă
Transformarea Forțelor Aeriene Irakiene: Bagdadul pariază pe dronele Africane și Pakistaneze
Tancul K2 Black Panther produse de compania Hyundai Rotem. Sursa foto: Defence24.com.
EXCLUSIV
Analiză: Modelul polonez. Cum să cumperi tancuri și să-ți repornești industria de apărare. O lecție pentru România?
Turcia vinde armament și în Vest: Contract gigant în Europa pentru 45 de avioane de antrenament HURJET, în valoare de 3.1 miliarde de euro
Situație dramatică la Pokrovsk. Ocupanții își stabilesc noi poziții și dețin aproape 85% din oraș

Ştiri Recomandate

Cât de aproape este pacea în Ucraina? Adevărul despre „ultimii 10 metri” ai negocierilor
Fabrica de minciuni asistată de AI: Rețeaua rusă „Doppelgänger” inundă Franța cu sute de site-uri de știri false înaintea alegerilor cruciale din 2026
Criză istorică la nivelul industriei militare americane: SUA recunosc oficial că nu mai au capacitatea să construiască două avioane de generația a șasea simultan
Ucraina nu mai irosește rachete de milioane de dolari pe drone. Arma „low-cost” montată surprinzător pe avioanele F-16 (FOTO)
Tensiuni în Europa: Germania evaluează aderarea la programul rival de avioane de luptă GCAP, pe fondul blocajului cu Franța
„Momentul adevărului” pentru europeni: Șeful apărării din UE cere un plan de pace european, independent de cel propus de SUA
Sfârșitul unei ere de tensiuni? Turcia, la un pas de a renunța la sistemele rusești S-400 pentru a reveni în programul F-35
NATO realiniază flancul nordic: Danemarca, Suedia și Finlanda trec în responsabilitatea comandamentului din Statele Unite
Ce înseamnă să fii considerat încă aliat cheie al SUA pe Flancul Estic al NATO: Polonia a reușit să obțină o flotă de 250 de blindate Stryker la prețul simbolic de un dolar
"Resturi" de drone ucrainene au lovit din nou uriașa rafinărie din Riazan. Moscova minimizează pagubele
Șeful Armatei Ucrainei: Rușii sunt superiori la artilerie, dar 60% din lovituri sunt realizate de drone; acolo suntem la paritate
Putin oferă Indiei acces nelimitat la petrolul rusesc; Modi spune că India nu este neutră, ci se află de partea păcii
NATO reacționează în Polonia: Avioane poloneze și elicoptere cehe Mi-171 au decolat, ca răspuns la valul de rachete și drone rusești care a lovit Ucraina
"Sarcofagul" de la Cernobîl nu mai este sigur, anunță ONU. Se impun reparații mai serioase după atacul rusesc din februarie 2025
Una dintre cele mai puternice armate limitează utilizarea Android și pariază pe iPhone-uri
Rachetele Oreshnik din Belarus fac din baza de la Deveselu o țintă principală. Cum va răspunde NATO la amplasarea de rachete rusești la câteva sute de km de capitale europene
Negocierile SUA–Ucraina avansează lent. Witkoff & Co vor să-i convingă pe ucraineni că e cel mai bun Plan de Pace, în timp ce Putin amenință cu scenariul Novorossiya
Rusia a efectuat un nou atac masiv asupra Ucrainei cu rachete Kinjal, Iskander-M, rachete de croazieră și drone
Marea Britanie și Norvegia vor opera împreună o flotilă de fregate
Unitatea de elită a României: JLTV au turele automatizate iar blindatele Polaris au fost parașutate cu succes. Forțele speciale excelează ca dotări și pregătire
Suedia va opri asistența pentru dezvoltare acordată unor țări și va dona Ucrainei banii. În schimb, Danemarca reduce din contribuție
Combinația letală, rachete Meteor și F-35, tot mai aproape de realitate, iar România ar putea fi unul dintre beneficiari. Teste la sol, trecute cu brio, urmează zborul
O bază de submarine nucleare franceze, survolată de drone. Militarii au deschis focul
Consultări militare România - SUA. Discuții tehnice privind modernizarea armatei și programele de achiziții
Sursă foto: US Army Facebook
EXCLUSIV
Ultimatum de la Washington: Statele Unite impun termenul limită 2027 pentru ca Europa să preia conducerea apărării NATO
Bundestagul aprobă reforma Armatei: Începând cu 2026, tinerii vor fi întrebați cu privire la disponibilitatea lor de a se înrola
F-16 primesc "vedere" de F-35: Sistemul de țintire Sniper NTP partajează informații între avioane de a cincea și a patra generație
„Cimitirul” de fier vechi al Rusiei: De ce noile autorități siriene refuza să utilizeze tancurile „inutile” furnizate de ruşi
Noua strategie de securitate a SUA avertizează asupra „declinului civilizațional” al Europei și pune sub semnul întrebării viitorul NATO
România şi Ungaria, acord pentru creșterea capacității de transport a liniilor electrice
Proiectul Talon: Un gigant american vrea să își ia revanșa și dezvăluie noul design de dronă-avion autonomă, pariind pe viteză și costuri reduse (VIDEO)
O nouă forță militară de descurajare în Orientul Mijlociu: SUA pariază masiv pe dronele de atac ieftine pentru a contracara amenințările regionale
pixel