Portavioanele au reprezentat întotdeauna o necesitate pentru SUA. Încă din anii 1930 inginerii au încercat să dezvolte o tehnologie care să permită lansarea avioanelor de pe mare fără a avea o pistă. Astfel a luat naștere sistemul Brodie care permitea lansarea și recuperarea avioanelor cu ajutorul unor cabluri.
Sistemul, proiectat un căpitan al Forțelor Aeriene ale SUA, James Brodie, a permis ca un avion ușor să fie lansat și recuperat pe mare fără a avea o pistă. Un plan îndrăzneț care a funcționat de fapt pe mai multe nave ale US Navy.
Metoda de aterizare presupunea prinderea unui cârlig atașat la avion de un cablu. Acest sistem s-a dovedit util la aterizarea aeronavelor pe terenuri dificile cum ar fi în junglă sau în munți, și a oferit, de asemenea, un camuflaj bun.
După încercările pe uscat, sistemul a fost testat pentru prima dată în septembrie 1943 la bordul navei Dalhart. Sergentul major R. A. Gregory a făcut zece ”decolări” și ”aterizări” cu un avion ușor Stinson L-5.
Pentru prima dată a fost folosit în luptă, în anul 1945 în apropiere de Iwo Jima cu un avion L-4 Grasshopper (versiunea armatei J-3 Piper Cub), transmite Commemorative Air Force.
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News